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Auteur Sujet: SAIC propriétaire des actifs du "MG ROVER Group"  (Lu 158621 fois)

lole

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Saic propriétaire des actifs du "mg rover group"
« Réponse #75 le: 25 Novembre 2008, 20:39:25 »

Ils ne connaissent pas la crise eux???
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perkins

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Saic propriétaire des actifs du "mg rover group"
« Réponse #76 le: 25 Novembre 2008, 21:10:13 »

Ils ne connaissent pas la crise eux???
On ne connaît pas encore les chiffres de ventes des voitures produites par la SAIC pour 2008, il était en augmentation de 17 % au premier semestre mais compte tenu de la situation actuelle en Chine (légère baisse de croissance et non récession) on peut penser que le deuxième semestre sera "moins à la hausse" que le premier : leur objectif était de 1,9 millions de véhicules vendus, on verra s'ils on atteint ce chiffre. En revanche leur plan pour le marché européen pourrait être revu à la baisse ou différé, bien que 2010 puisse être l'année où l'économie mondiale sortira de la récession, or c'est l'année des nouveautés annoncées.   
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lole

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Saic propriétaire des actifs du "mg rover group"
« Réponse #77 le: 26 Novembre 2008, 20:42:59 »

Wait and see alors... Ca devient une habitude maintenant avec la SAIC. :?
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perkins

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Saic propriétaire des actifs du "mg rover group"
« Réponse #78 le: 01 Décembre 2008, 18:59:32 »

La SAIC maintient officiellement son plan en Asie : 3 usines (Shanghai, Pukou,Yizheng),  une nouvelle MG 7 et une nouvelle Roewe 750 en préparation, l'unification de la production et du marketing, afin d'optimiser les ressources. On parle toujours des MG 5 et MG 6 dérivées de la plateforme de la 550 mais avec un design spécifique 




Le vice président de la SAIC et directeur général de la NAC :Chih-Hsin Chen
Citer

"SAIC is currently defined the basic brand development strategy, the key is in a full-building stage." The SAIC person in charge of building the independent brand, Chih-Hsin Chen in an interview with reporters said that the Shanghai Automotive brands will continue to achieve the unified development of a request to carry out unified planning and unified research and development, reunification of the production, unified marketing, unified procurement, to form the optimal use of resources.

According to the division of functions of the platform products

In the future, a new base will be built adjacent to the ports and the bases in Yizheng, and the Nanjing Pukou base together with SAIC to become their own brand of the three major domestic production base and also the Technical Automotive Center in Shanghai Anting base, and the Nanjing Branch of the overseas R & D centers together give the formation of the integrity of the Steam system of independent brands.

According to the plan, these bases will no longer be in the future in accordance with the brand but the product based on the platform division of functions. Among them, Nanjing, the main production base in the future A-class cars and small engines; base in the main port in the range of middle-class A + and B-Class vehicles; In Yizheng addition to the existing base of the Roewe 750, outside of the car in the future will focus on the production of the Ssangyong brand models.

Chih-Hsin Chen pointed out that the concept of the platform, in addition to power systems, engine transmission, and transmission, braking systems, steering systems, including the seat. "Body of different platforms, interior, the appearance definitely not the same."

Planning of clear follow-up models

Reporters learned from SAIC, the three major platforms of the current production models and capacity planning is also essentialy clear. The port has two factories in the future platform for a total of 6 models, which are Roewe 550, 750 next-generation products and in-line four-cylinder engine.

It has been revealed that the next generation of 750 plans next year after listing, with the new cash will be the difference to produce a great car, and the specific size and configuration is still in the stage of confidentiality. In addition, Chih-Hsin Chen told reporters that the next generation of the MG 7 Series is also being planned, but is likely to be on the production of port base.

MG products, technical director of Wu in an interview with reporters, also said the Nanjing base A-Class platform for the development of a series of the current models have been planning for four vehicles, including hatchback, sedan cars, small MPV , As well as under the MG brand features a modified design of the medium car, specific product code will include MG5 and MG6. One, MG6 would be automatic following the MG 7 under after a listing of products, the car has been identified in the internal market next year. Jue Lu Qiang, Director of Public Relations told the reporter that with widely different guess is that this car is the same platform with the Roewe 550 car.

It is understood that the car will be in the market with more than 1.4L of displacement, the engine configuration models also have an abundance. "In addition to including the hatchback version of the 550, will also have a version of the sedan." Internal other sources, but prices of new cars will come to the distinction with 550, the estimated price of 120,000 yuan in the -16 million, the specific At present configuration is not disclosed in detail.

In addition, SAIC Roewe previously located in the Jiangsu Yizheng plant currently produces 750 in the future will be made after Ssangyong as a production base.

Dialogue

"My job is to lay a good foundation"

SAIC executive vice president and NAC chairman of the board Chih-Hsin Chen frankly too much of the need to reform

On the south after the merger, Chih-Hsin Chen, "quietly" as the new general manager of the South's first steam. The appointment of the Shanghai area has never been formally notified to the outside world. There have explained that the in-house, which is not consistent with the SAIC Zhang Yang style, at the same time, Chih-Hsin Chen over the years I have been keeping a low profile style.

Reporter: automobile market this year, the environment is not good, why SAIC to revert back to the expansion of production capacity?

Chih-Hsin Chen: SAIC develop their own brands rather than short-term behavior. And capacity building products have a process that can not be completely at the same time. Despite the pressure to do their own brand names, but I think that if market conditions allow, in 2010 we will be in previous years, sales of 300,000 direction.

Reporter: In the past you in charge of the joint venture, sales of motor vehicles, now in charge of their own brands. What is the difference between two types of work?

Chih-Hsin Chen: For me, I think the nature of car sales in the automotive itself, in fact, for their own brands, or joint venture brands is the same. Of course, both before and Volkswagen or General Motors and cooperation, they reflect a win-win model for sale.

For their own brands, it has encountered pressure is indeed very great, after all, their own brands on the basis of the weak, business and more limited capacity, the need for reform of the many, many places. I now work is to lay a solid foundation for their own brand, after all, this is our national industry, and its strategic significance out of the ordinary. Of course, their own brand of capacity-building and construction products is the need for the run-in with each other, on the early-South cooperation, we aim to do a good job in building the basis of capacity.

Reporter: Roewe in marketing often referred to the English style, and this is not their own brand positioning?

Chih-Hsin Chen: We are here to say that England's style is a broad level, it did not learn the meaning of the region. We emphasize that the symbol of England, a way of life, as well as aesthetic orientation.

Sidelights

Brands are difficult

It appears in the outside world, different from Geely, Chery (configuration parameters), the acquisition of foreign assets by the foundation from SAIC's own brand on the road appear to be more "convenient." An interview with a down and up and down Shanghai's attitude changed to allow reporters to think so.

"We whole-heartedly and would like to spend heavily in the domestic brands do with the leadership of the brand, which is all the more difficult." Turning to the sensitive topic of their own brands, Chih-Hsin Chen due respect, this first performance of the hard core technology. Although he had previously been in charge, including joint ventures Shanghai Volkswagen and so on, but the person in charge of Shanghai's most rely heavily on their own brands, Chih-Hsin Chen felt more deeply, "the introduction of technology can reduce the gap, but to rely on other people's technology, the lack of international Competitiveness. "

"Of course, the formation of R & D capability is a process." Passion has always been, Chih-Hsin Chen's optimistic view that China's auto market is also a great potential, despite the current macro-on automobile market to a certain extent suppressed, but the growth rate is unchanged In a few years later to become the world automotive power is beyond doubt. At that time the development of the auto industry is to look at not only the quantity, but also whether or not they can have their own control of their own brands.

Chih-Hsin Chen told reporters that this year, SAIC is the key to the development of their own brand of the year, the Roewe 750 1.8T, 550 MG TF sports car and the British Department of the launch of cross-border MG3, a clearer direction for the development of independent brands.


 MG6 turn over a new push next year, listed at the same time export MG5

http://car.nmgnews.com.cn/system/200...10146544.shtml

Recently, reporters learned that base Pukou second phase of the project in Nanjing will be put into operation MG6, this A-class hatchback cars in the domestic market next year, while exports abroad. MG or follow-up sedan will be launched MG6, such as small MPV model.

"MG6 name is the result of trade-offs." Informed sources told reporters confirmed the news. He said that the technology from Nanjing MG Rover in Britain, but the Department of Rover cars only 3 Series, 5 Series and 7 Series models, Nanjing MG has introduced 3 Series and 7 Series, but Toyota has MG5 drawings Destruction, if called MG5, would cause unnecessary troubles.

Recently, foreign media published a new model MG6 the effect of synthetic image. MG MG6 continuation of the Roewe 550 sedan version of the model most of the body structure, and to take part in the rear of the structure of the C column and the smallest changes to the window after the big dip hatchback design, modeling the side to keep the epidemic in Europe throughout the whole body of the high waistline design, it is full of dynamism. Roewe 550 relatively stable before the face of modeling, of MG MG6 be more movement.

MG6 identified with a total of Roewe 550 production platforms, which means that the Roewe 550 from the port is likely to lead to Pukou MG6 and sharing platform, on the contrary, MG6 may also be placed adjacent to the ports with a total of Roewe 550 production platforms.

SAIC in accordance with the plan, MG as England's personality models style, pay attention to driving, the manipulation of fun brand personality "of passion, pleasure, release." At present, only the Department of MG MG3 SW, MG7, as well as small models, such as three MG TF sports car, not enough rich product line, brand recognition is limited. With this year's MG 7 Series automatic listing only gradually open the market to sell. Gao Yun, Assistant General Manager of MG in Guangzhou auto show, said sales of MG can not enlarge rapidly, the consumer brand will be puzzled.

With the end of this year's 10 MG A-class car platform, the official start of the MG follow-up has been further development planning. MG official , the MG of the MG A-class car platform, is now planning 4 models, including hatchback, sedan cars, small MPV, as well as a medium car.
Source : http://auto.sina.com.cn/news/2008-12...19434351.shtml


« Modifié: 01 Décembre 2008, 19:11:32 par perkins »
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« Réponse #79 le: 02 Décembre 2008, 20:53:31 »

Le site web de SAIC Motor a été mis à jour avec de nouvelles fonctionnalités et une nouvelle présentation, la marque MG est désormais clairement sur la page principale avec son lien chinois. Il y a toujours une version anglaise du site :
http://www.saicmotor.com/english/index.shtml


Chaîne de production de ROEWE




Le building de la SAIC



Source : http://www.saicmotor.com/english/xwzx/tpk/cflsx/index.shtml
« Modifié: 03 Décembre 2008, 19:22:04 par perkins »
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« Réponse #80 le: 02 Décembre 2008, 21:21:03 »

qui sera le premier en europe, rowee,mg, ou rover (pourvu que ce soit rover), ou aucun c'est le plus probable, domage :cry: :arf:
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« Réponse #81 le: 03 Décembre 2008, 19:54:57 »

qui sera le premier en europe, rowee,mg, ou rover (pourvu que ce soit rover), ou aucun c'est le plus probable, domage :cry: :arf:
De façon évidente, l'important pour le Géant SAIC est de faire de son business une affaire rentable et si possible avec le plus de bénéfices possibles et cela dans la durée. Peu importe d'être le premier (comme cela fût le cas pour le géant américain General Motors il y a quelques temps mais maintenant au bord de la faillite). La marque MG sera la marque principale du groupe SAIC en Europe et cela serait déjà très bien s'ils arrivent à relancer de façon significative cette marque anglaise sans la dénaturer dans l'avenir. Pour ce qui est de Roewe elle devrait être une marque très secondaire en Europe. Quant à l'avenir de ROVER , la marque dépend à l'heure actuelle de Tata Motors et de l'image de marque de Land Rover, mais si jamais Rover est relancée par Tata, la marque Roewe va apparaître comme terne et sans intérêt pour les clients européens.
Le groupe SAIC n'a pas du tout la prétention d'être n°1 en Europe ("le mieux est l'ennemi du bien") mais de se tailler une bonne part dans le gâteau, et étant donné le travail réalisé sur leur site web, on sent que cela présage de leurs ambitions en Europe et des réalisations importantes dans les années à venir :
http://www.saicmotor.com/english/index.shtml
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« Réponse #82 le: 03 Décembre 2008, 21:21:30 »

merci perkins, toujours rapide et précis comme d'hab :-P
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« Réponse #83 le: 07 Décembre 2008, 19:43:43 »

La SAIC est en discussion avec FORD pour acheter la marque  VOLVO selon plusieurs sources.
Un porte parole de Ford a confirmé les pourparlés avec un groupe chinois sans vouloir nommer la SAIC... Ford possède VOLVO depuis 1999 mais est confronté à des difficultés financières importantes...Dongfeng, Tata Motors et Hyundai sont également en discussion avec Ford...à suivre. 

Citer
Ford may sell Volvo brand to Shanghai
Mark Foxwell, Financial Mail
7 December 2008, 1:14pm
Ford is in talks with the Shanghai Automotive Industry Corporation, China's biggest car-maker, in a desperate attempt to sell its prestigious Volvo brand.

Marque on the market: Ford is desperate to sell the Volvo brand

A source close to the American motor giant said it recently made a second approach to SAIC, which already owns the rights to the MG car marque. Earlier talks in the summer faltered over price.
Ford, which bought Volvo for £4.4bn in 1999, is said to be hoping the sale will fetch £4bn.

The disposal would send an important signal to the US Congress that Ford is taking major action to restructure its business in return for a massive cash injection.

'Now that Ford is in dire straits this would be a good opportunity for SAIC to snap up Volvo on the cheap,' said the source. 'The price has dropped considerably since seeking a sale in the summer.'

Ford, Chrysler and General Motors are begging for a government lifeline of £23.1bn amid harsh trading conditions. The US Congress will meet this week to evaluate the situation, with all three of the car giants' futures at stake.

Aaron Bragman, a car industry analyst with economic forecaster IHS Global Insight, said that though the companies had agreed to accept a significant measure of government control, including restructuring, any aid would not affect the sale of Volvo, which has 105 dealerships in the UK.

'The sale of Volvo has become part of the conditions of Government assistance,' he said.

A spokesman for Ford, which is being advised on the deal by financial services firm JPMorgan Chase, confirmed that the company was in talks with a Chinese car-maker, but declined to name SAIC. A source at SAIC declined to comment.

It is understood that Ford is also in talks with other potential bidders for Volvo, the last remaining brand in its premium auto group that had included Jaguar, Aston Martin and Land Rover.

The bidders could include Indian-based Tata Motors, China-based Dongfeng Motor Group and South Korea-based Hyundai Motor, as well as private equity firms such as Texas Pacific Group

Source : Financial Mail
« Modifié: 07 Décembre 2008, 19:45:21 par perkins »
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« Réponse #84 le: 11 Décembre 2008, 11:56:07 »

Dans Le Monde, une analyse du correspondant à Shanghai qui porte sur le développement rapide des moteurs hybrides en Chine, on y parle bien sûr de la SAIC et de la production de la Roewe 550  :

Citer
La Chine développe à grande vitesse les voitures hybrides
LE MONDE ECONOMIE | 01.12.08 | 11h43
SHANGHAÏ CORRESPONDANT

lle s'appelle la F3DM et doit débouler sur les routes chinoises avant la fin de l'année : construite par BYD Auto, la première hybride chinoise produite en masse et vendue à un prix abordable sera, à la différence de la Prius de Toyota, une voiture électrique dotée d'un petit moteur à essence d'appoint, et non l'inverse.

Son succès, s'il se confirme, pourrait bien changer la donne sur la planète automobile. Car BYD, qui signifie "Build your Dreams" ("construisez vos rêves"), n'est pas, à l'origine, un constructeur automobile, mais le premier fabricant mondial de batteries électriques pour téléphone portable. En 2003, la société a racheté un constructeur automobile du Shaanxi, Qinchuan Auto, l'a rebaptisé BYD Auto, et en a fait en cinq ans, à coups d'investissements considérables, l'une des marques les plus dynamiques de cette fin 2008 en Chine, où le marché est pourtant lui aussi en train de s'essouffler : sa F3 (modèle à essence) a dépassé cet automne les 10 000 unités vendues par mois, et un autre modèle, la F0, se révèle très populaire. BYD Auto prévoit de vendre près de 200 000 véhicules à essence en 2008, deux fois plus que l'an dernier. Ce qui le place certes encore loin des plus gros constructeurs chinois, mais est prometteur : Wang Chuanfu, son patron, n'a-t-il pas annoncé en 2007 qu'il ferait de BYD Auto le numéro un chinois en 2015 et... dans le monde en 2025 ? Une telle ambition pourrait être prise à la légère mais, en septembre, Warren Buffett, l'investisseur aux doigts en or, a acquis 10 % de BYD Auto pour 230 millions de dollars via l'un de ses fonds, MidAmerican Energy Holdings. Cet apport d'argent frais doit être consacré au développement de la voiture électrique.

L'ascension de BYD Auto, qui prévoit d'exporter un modèle 100 % électrique de berline (la E6) en Norvège et en Israël dès 2009, indique que la voiture électrique est l'une des portes d'entrée qui pourraient permettre aux constructeurs chinois de s'imposer dans le monde. Avec ses milliers de chercheurs et des usines toutes neuves à Shenzhen, BYD Auto est bien placé pour bénéficier des dernières avancées de la technologie des batteries. Surtout, le gouvernement chinois a annoncé sa volonté de profiter du considérable potentiel du marché chinois (moins de 50 voitures pour 1 000 habitants contre 740 aux Etats-Unis) pour favoriser l'émergence de la voiture électrique grâce à toutes sortes de mesures et de normes.

Déjà, fait unique au monde, la quasi-totalité des deux-roues qui circulent dans les grandes villes chinoises est électrique. Un spécialiste du véhicule électrique, Wan Gang, a été nommé ministre des sciences et des technologies, et est chargé de mettre en oeuvre un vaste plan d'équipement en véhicules électriques et en station de recharge d'ici à 2010. Ancien d'Audi, formé en Allemagne, Wang Dan fut président de l'université de Tongji à Shanghaï, l'un des pôles pour la recherche en véhicule électrique, avant d'être nommé ministre.

Mais, comme avant eux les Coréens et les Japonais, les constructeurs chinois sont de plus en plus tentés de sortir de leurs frontières, et pas seulement avec des voitures électriques.

Les constructeurs du monde entier sont déjà quasiment tous présents en Chine au travers de coentreprises (joint-ventures) avec des sociétés d'Etat, dont les "trois grands" (FAW, SAIC et Dongfeng). Ainsi, SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) fabrique certains modèles de General Motors et de Volkswagen, tandis que PSA est marié à Dongfeng Motor. Mais en limitant la participation étrangère à 50 %, cette politique de co-entreprise a fait des constructeurs chinois des géants capables de se développer par eux-mêmes.

SAIC, n°1 des voitures particulières, a ainsi été le premier à se diversifier en rachetant l'anglais MG Rover et le coréen SsangYong. La Roewe 550, avatar chinois de la Rover de MG, vient ainsi de sortir de ses lignes de montage et sera produite à 150 000 exemplaires chaque année. D'abord pour le marché chinois, mais SAIC ne cache pas ses ambitions à l'export.


A terme, non seulement les plus grands constructeurs chinois devraient continuer à développer leurs propres modèles et à acquérir d'autres constructeurs étrangers et chinois, mais encore exporter de plus en plus sur le marché mondial. Paradoxalement, ce sont jusqu'à aujourd'hui les fabricants indépendants chinois (on en compte des dizaines) qui, moins bien placés face à la concurrence des entreprises d'Etat sur le marché chinois, ont cherché des débouchés sur les marchés extérieurs.

C'est le cas de Chery, première marque indépendante en 2007 et numéro 4 chinois, qui a exporté 120 000 véhicules en 2007 et a ouvert sa huitième usine en dehors de Chine, en Malaisie. Ces pionniers de l'export sont surtout présents sur les marchés émergents (Amérique du Sud, Russie et Asie). Ils tardent toutefois à percer sur les marchés américain et européen, en raison des normes de sécurité et de pollution qui y sont imposées. Crise oblige, ils risquent aussi de perdre l'avantage d'un prix inférieur à celui des modèles de leurs concurrents occidentaux, à l'heure où les invendus s'accumulent et où les concessionnaires cassent les prix.

Brice Pedroletti

Source : Le Monde
« Modifié: 11 Décembre 2008, 11:57:11 par perkins »
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« Réponse #85 le: 10 Janvier 2009, 15:43:46 »

 Ssangyong est au bord de la faillite, la SAIC semble pour l'instant laisser tomber le constructeur coréen afin de poursuivre ses investissements sur ses propres marques : MG et ROEWE.


Citer
Le constructeur automobile coréen Ssangyong au bord de la faillite

La Tribune.fr - 09/01/2009 à 07:31 - 226 mots

Le constructeur automobile sud-coréen, Ssangyong Motor, vient de solliciter son placement sous administration judiciaire dans l'espoir d'éviter une faillite.


Coupé de ses crédits par les banques, le constructeur automobile sud-coréen, Ssangyong Motor, a annoncé ce vendredi avoir sollicité son placement sous administration judicaire. "Le conseil d'administration a décidé de solliciter un placement sous administration judiciaire pour faire face à la crise actuelle de liquidités et faire évoluer la société en une entité viable capable de générer de la croissance", selon un communiqué officiel de la société.


La Banque coréenne de développement (KDB) avait annoncé il y a deux semaines qu'elle n'accorderait plus de crédits au constructeur à moins que sa société mère chinoise ne lui accorde d'abord une aide. Principal créancier de Ssangyong, KDB a exigé que Shanghai Automotive Industry débloque un financement d'au moins 320 milliards de wons (180millions d'euros) d'aide d'urgence à Ssangyong avant de considérer l'octroi de nouveaux crédits.


Ssangyong, le plus petit constructeur automobile du pays acheté en 2004 par le chinois Shanghai Automotive, s'attend à des pertes nettes de plus de 100 milliards de wons (55 millions s'euros) pour 2008."Les pertes d'exploitation se sont creusées en raison de chutes importantes des ventes et des exportations dans un contexte de crise économique mondiale", ajoute le communiqué de Ssangyong.  Et 2009 ne se présente pas mieux. Selon les projections de l'Association des constructeurs automobiles, les ventes de voitures devraient chuter de 8,7% en 2009 à 1,05 million d'unités, un plus bas niveau depuis dix ans.

Source : latribune.fr
« Modifié: 10 Janvier 2009, 15:44:51 par perkins »
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« Réponse #86 le: 13 Février 2009, 18:20:17 »

SAIC PROCEDE A DES FUSIONS POUR REDUIRE SES COUTS
9 février via CCFA

SAIC va fusionner les réseaux de distribution de ses marques MG et Roewe afin de réduire ses coûts. Les divisions des ventes et du marketing de Nanjing MG ont en outre été transférées à Shanghaï et regroupées avec leurs homologues de Roewe, signale GASGOO.COM (9/2/09).
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« Réponse #87 le: 16 Février 2009, 14:02:04 »

Selon certaines sources circulant dans les médias israëliens, la MG TF et la MG 550 devraient être exposées en Israël (au Salon Auto) au cours de ce premier trimestre, puis ces modèles seraient disponibles à la vente en Israël  au troisième ou quatrième trimestre de 2009.   

Citer
Reports are circulating in the Israeli media of the MG TF sports car and the MG 550 sedan being lined up for a demonstration / Auto Show in the first quater of the year with plans for them to go on sale in the third or fourth quaters.

As in Chile, the MG brand is taking the lead.


Source  http://finance.sina.com.cn/roll/20090215/18472674748.shtml
« Modifié: 16 Février 2009, 15:23:06 par perkins »
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« Réponse #88 le: 16 Février 2009, 20:53:36 »

La même info est reprise ici, l'importateur de MG en Israël est David Lubinski Ltd., affilié à Citroën et Peugeot   
Citer
"The first two MG cars of Chinese carmaker Shanghai Automotive Industry Corporation (SSE: 600104) (SAIC) have arrived in Israel.

SAIC acquired British carmaker MG Rover in 2005. The cars are for display, technical training, and market testing by SAIC and Peugeot Citroen importer David Lubinski Ltd. One of the cars is the two-seater MGT-F sports car and the other is the MG 550 sedan.

The cars do not yet fully comply with EU-4 or EU-5 emissions standards, so they will probably only be displayed passively, without an Israeli license for travel. European standard-compliant MG cars, which will receive Israeli licenses, are due to arrive in the third or fourth quarter of the year."

http://www.globes.co.il/serveen/globes/docview.asp?did=1000425220&fid=1725
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perkins

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Saic propriétaire des actifs du "mg rover group"
« Réponse #89 le: 23 Février 2009, 18:54:09 »

Des rumeurs en Chine circulent sur la collaboration de SAIC (propriétaire de MG) avec Proton (propriétaire de Lotus) qui a besoin d'un partenaire pour survivre. Une annonce est possible avant ou après le  salon Auto de Shanghai.

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Are two Great British brands in the East about to join forces?

No, not MG and Rover.

There are rumours about of SAIC, owner of MG, and Proton, owner of Lotus since 1996, being in "seesaw-type" negotiations. It's early stages yet and nothing may come of it but even the mighty SAIC needs partners to compete in the international markets and having Proton as a partner does make some sense. For Proton, a new partner is looking essential for survival.

Proton's annual sales are less than 300 thousand per year while SAIC's exceed 1.7 million. Protons business plan is to treble its current sales by the year 2010, however with its current product line and the current economic conditions this is clearly unachievable. It is thought that Proton, being too small to be capable of developing competitive new platforms for itself, is considering using the MG/Roewe platforms and maybe engines for its own vehicles. Obviously talks are centred around Protons mainstream vehicles but could the K-Series engine make a return to the Lotus Elise, maybe in the form of the new 1.5Turbo NSE?

The talks actually started back in the year 2000 when Phoenix Venture Holdings, then owner of MG and Rover, began talks on using the Rover 75 platform in the development of a new Proton Perdana. The talks were shelved in 2005 when MG was bought by Nanjing Automotive but were soon restarted with the new owner of the Rover 75 platform, SAIC. Currently there is no official information on any possible plans, however information from inside Proton indicates that if things work out there is a possibility of an announcement around the time of, or soon after the Shanghai Auto Show.
Source : http://auto.163.com/09/0223/15/52RMARFC000816HJ.html
« Modifié: 23 Février 2009, 18:55:42 par perkins »
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