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Auteur Sujet: [Topic Officiel] - Rachat de MG Rover par Nanjing  (Lu 284621 fois)

perkins

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[Topic Officiel] - Rachat de MG Rover par Nanjing
« Réponse #660 le: 02 Septembre 2007, 20:33:24 »

Le blog auto croit faire un canular en annonçant le retour de la MG TF en France....http://www.leblogauto.com/?p=10811&cp=2#comments   :wink:
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yallah5

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[Topic Officiel] - Rachat de MG Rover par Nanjing
« Réponse #661 le: 02 Septembre 2007, 20:42:11 »

Le blog auto croit faire un canular en annonçant le retour de la MG TF en France....http://www.leblogauto.com/?p=10811&cp=2#comments   :wink:
c'est quoi ce rigolo ? :aga:

et celui ci c'est pire "cette MG TF est si vieillotte qu’elle mériterait sa place dans la rubrique “nostalgie”…"

d'aspect extérieur elle fait tout sauf vieillot. des feux lisses à l'avant, une ligne ronde mais carrée,... tout ce qu'il y a d'actuel et de moderne dans le marché de l'auto...
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perkins

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[Topic Officiel] - Rachat de MG Rover par Nanjing
« Réponse #662 le: 05 Septembre 2007, 21:08:37 »

Les nouveaux propriétaires chinois de MG veulent investir les pays de l'est de l'Europe, en commençant par la Russie.
Au salon auto de Moscou (29/08 -02/09/2007), un député chinois, cao Xinping (qui est l'un des cadres de Nanjing) , a affirmé que dans le futur la  NAC cherchera des partenaires russes pour assurer la production, les ventes, la maintenance et la distribution des pièces, ainsi que le service clientèle, afin d'introduire la marque MG en russie...
Cette annonce fait suite aux pouparlers avec ANVTOTOR pour assembler certaines MG à kaliningrad.



   

Source : forum anglais mg rover.org
The deputy general manager of NAC, Cao Xinping, told the Russian press, "In the Future, NAC will seek quality Russian partners to provide production, sales, maintenance and parts supply services to the customers, and introduce MG brand and products to Russia. MG will enter the Russian market as upper-tier car manufacturer with international standard of quality. What we provide to the Russian customers is a complete set of high quality automotive products and services, not just a mere car."

MG's presence at the Moscow motor show comes after a report 4 months ago that said NAC MG has been in talks with Russia's Avtotor over the assembly of cars from CKD kits in Kaliningrad.

Official site of the motor show: www.motorshows-ite.com/index.html
« Modifié: 05 Septembre 2007, 21:46:29 par perkins »
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Fantomas

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[Topic Officiel] - Rachat de MG Rover par Nanjing
« Réponse #663 le: 06 Septembre 2007, 14:27:03 »

Il faut préciser que les constructeurs chinois investissent massivement la Russie actuellement, ils la considèrent comme une étape avant l'Europe occidentale (cf CHERY par ex).
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perkins

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[Topic Officiel] - Rachat de MG Rover par Nanjing
« Réponse #664 le: 20 Septembre 2007, 15:14:11 »

Ce film  marque le " lancement de la MG TF" après le rachat par Nanjing Automobile du "MG ROVER GROUP"  : http://www.youtube.com/watch?v=koFu_9m4pdM
Il y a dans ce film des images de l'usine chinoise avec l'ancienne version de la MG TF qui est produite à Pukou, puis on voit la MG TF produite à Lonbgridge en phase de pré-production et dans les rues de Londres... 8)
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serpentin

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[Topic Officiel] - Rachat de MG Rover par Nanjing
« Réponse #665 le: 20 Septembre 2007, 21:30:55 »

ça fait baver!!!!

elle arrive quand déjà en France
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perkins

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[Topic Officiel] - Rachat de MG Rover par Nanjing
« Réponse #666 le: 20 Septembre 2007, 21:41:43 »

ça fait baver!!!!

elle arrive quand déjà en France
Date non communiquée par NAC MG  pour l'instant, peut-être au second semestre 2008.
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yallah5

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[Topic Officiel] - Rachat de MG Rover par Nanjing
« Réponse #667 le: 20 Septembre 2007, 21:58:01 »

ça fait baver!!!!

elle arrive quand déjà en France
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perkins

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[Topic Officiel] - Rachat de MG Rover par Nanjing
« Réponse #668 le: 23 Septembre 2007, 10:27:55 »

Le projet MG S2000 se précise : le pilote britannique Alex Bengué est en discussion avec le consortium MG ROVER pour prendre le départ du Rallye du Valais et il est hautement probable que cela soit le cas. Les propriétaires chinois de NAC MG souhaitent avoir un pilote anglais et non un chinois pour conduire l'équipe en Rallye. Il y a des discussions en cours sur la participation de Alex Bengué au championnat du monde de Rallye en Irlande, plutôt qu'au rallye qui se tiendra en Chine . L'équipe devrait prochainement être présentée, ce qui pourrait signifier une prochaine participation à toutes les épreuves du Championnat du Monde de Rallye de 2008.



Source :
http://www.rallye-info.com

"MSD is really accelerating with that MG S2000 project. The project only came to us a few weeks ago as a rumour. Now we learn that Alex Bengué is in contact with the MG Rover consortium. Asking what means "in contact" it turns out he is happy with how talks are going, they are into details already and it looks 95% definite Alex will debut the car in Rallye du Valais! This may be the only IRC start this year.
MG Rover is now Chinese owned and the owners wanted a debut on the China Rally with a local driver. While it is sad that MG Rover is no more its own British entity, it appears to its consortium owners have a lot more sense than the horror we sadly hear of most of the Chinese car makers. Chinese car makers have quickly gained a name that they just steal European designs and make cars that are utterly unsafe. In a rare move in Europe, several car brands are joining forces to sue the Chinese car makers in question altogether. Whatever the name of the consortium, the MG Rover owners now have changed mind. They don't want a Chinese driver now, because they want to develop their car with a front line driver. They don't necessarily want the car on the China Rally, since they came to believe the car should first be competitive on asphalt and it is easier to turn a good hard- surface car working on gravel than the other way round. Plus asphalt is better marketing for road car customers, although that does not necessarily apply to the Chinese market. And that is also why the Chinese (they must have looked at the scene carefully) wanted Alex Bengué for now. There are even considerations of Alex and MG starting the WRC Rally Ireland rather than IRC China, tho at the moment this is just a wild idea. At least there should be a team presentation on the last two WRC events, which may mean they are also interested in a PWRC program 2008. That is only rumour at the moment, but fact is MG Rover want to do a full 2008 IRC program with a 2-car team. The candidates may be asphalt ace Alex Bengué and likely one of those rare British drivers with talent who has not fallen off the sky yet, with maybe a 3rd car for a Chinese driver possibly only on the events outside Europe (lesser supported events = also more likely for the Chinese driver to find attention)... Well, so far all sounds extremely sensible to me!"
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BAT38

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[Topic Officiel] - Rachat de MG Rover par Nanjing
« Réponse #669 le: 23 Septembre 2007, 12:04:34 »

 :eek: Ils ont copié ma streetwise !  :lol:
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perkins

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[Topic Officiel] - Rachat de MG Rover par Nanjing
« Réponse #670 le: 24 Septembre 2007, 19:18:59 »

Le résumé de la situation par ce journaliste anglais, l'ensemble du compte-rendu  est très positif  :
"Nanjing Automobile fait des progrès dans son 'projet MG' " .
Les chinois ont focalisé la relance de la marque MG sur le marché chinois avec la constitution d'un réseau MG, déjà plus de 41 distributeurs MG en Chine.
On annonce à terme la vente de la MG 7 pour le Royaume-Uni et sur les autres marchés européens (sans précision sur le lieu d'assemblage mais normalement à Longbridge selon d'autres sources). Le réseau MG est en train de s'établir au Royaume-Uni et la production de la MG TF LE 500 sur le site de Longbridge est pour bientôt.




SOURCE :http://www.theautochannel.com/news/2007/09/24/064007.html
" NAC Makes Progress On "Project MG"

SHANGHAI - September 24, 2007:
Link to Gasgoo.com

Nanjing MG is moving forward with its plans to re-introduce the internationally renowned MG brand to car enthusiasts – first in China and then in the UK.

Across China, 41 dealer launches are underway – with every one of the newly appointed Nanjing MG dealers holding their own events to mark the launch of both the brand and the new model. In China, that means the MG7, a revised and updated version of the model previously sold in the UK as the MG ZT.

Even before the current launch events – and the announcement of specifications and prices – Nanjing MG has received more than 7,500 notices of intention to place orders for MG7 from Chinese customers, with over 1,250 of these being backed by advance deposits.

The MG7 is a sophisticated and up-market sporty saloon which brings British style to the Chinese automotive market for the first time. The MG7 will ultimately be sold in the UK and other European markets.


In China, Nanjing MG is launching four versions of the MG7 – Comfortable, Luxury and Sporty (all using the 1.8T engine) and the flagship MG7L 2.5V6. Prices range from just over £12,600 to £22,260.

Mr. Yang Junhu, General Manager of MG Commercial Company, said: “Due to their tradition of high quality and high performance, British cars have previously had a high price in China, putting them beyond the reach of many consumers. Now, MG is producing such cars with a highly competitive cost advantage, making such performance and luxury fully affordable”.

Nanjing MG’s Chinese 4S dealer network is still expanding, with a further 60 or so locations yet to be chosen to provide full nationwide coverage across the vast country. In China, dealerships are referred to as ‘4S’ outlets – standing for Sales, Service, Spares and Survey (the latter referring to customer feedback).

Many of the new MG locations are built in the distinctive MG octagon design, and are modeled on an iconic building at Longbridge in the UK, the generic home of the MG brand.

The launch of the MG marque in China, the first truly international brand to be owned by a Chinese manufacturer, has created tremendous excitement. A raft of celebrities have queued up to be the owners of the first cars on the road to bear the MG badge. The very first model was driven away from the showroom in the city of Nanjing itself (three hours north of Shanghai) by one of the country’s best known – and tallest – athletes, a 2m high basketball player.

Nanjing is home to Nanjing MG’s worldwide headquarters and also to its brand new factory complex which houses vehicle assembly and engine building factories equipped with plant and technology acquired from the former MG Rover site in the UK.

Later this year, Nanjing MG will be launching the classic British sports car, the MG TF open-top two-seater, in both the Chinese and UK markets.

Full specification, pricing and detailed plans for the launch of the MG TF in the UK – which is to be built at the reborn plant in Longbridge near Birmingham – are expected to be announced shortly."
« Modifié: 24 Septembre 2007, 19:30:24 par perkins »
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arnaud7675

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[Topic Officiel] - Rachat de MG Rover par Nanjing
« Réponse #671 le: 26 Septembre 2007, 14:57:20 »

Ca fait rever des concessions comme ca, remarque, il y a de la place en Chine, meme Peugeot/Renault, chez nous, n'ont pas d'aussi belles vitrines.
Tiens, on n'entend plus parler du Coupé MG TF, des states
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perkins

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[Topic Officiel] - Rachat de MG Rover par Nanjing
« Réponse #672 le: 02 Octobre 2007, 12:21:21 »

Le mininstre chinois du commerce, Bo Xilai, affirme que l'Etat chinois soutiendra "le projet MG" :  le retour de MG en Europe et aux Etats-Unis est  attendu et espéré...

Source : nanqi.com
http://www.nanqi.cn/docc/news/news1.asp?auto_id=2078

"September 27,
the State Minister of Commerce Bo Xilai random inspections of steam Christopher said: "Today, we look at the South of steam Christopher, greatly encouraged by the State Department of Commerce to actively support and help the MG brand Christopher return to Europe and the United States market." State Minister of Commerce Bo Xilai, in Guang - zhou, executive vice president of the Jiangsu Provincial Party Standing Committee, secretary Zhi-Jun Luo Nanjing, Jiangsu Province, Zhang Weiguo, vice governor, Li Quanlin, accompanied by the September 27 inspection of the Nanjing Pukou Christopher base. Group Chairman Wang Guoliang, Yu Jianwei, general manager of Southern Steam leadership, also accompanied the inspectors. Minister Bo Xilai and his entourage, who first visited Christopher powertrain, when the chairman Wang Guoliang, South steam only a year on the MG were initially built Spyker item, the thumbs up, smiling Bo Xilai said: Nanjing people really amazing. Later, Bo and his party arrived at the assembly plant, a progress has been with the Chamber Music Dance attracted by the robot, and asked in detail about the use of robot assembly plant and working principle. When arrived at the assembly plants of cars MG7 ago, Bo Xilai, and other leaders stayed for a full 15 minutes, not only to Wang Guoliang, Yu Jianwei, a detailed understanding of the leadership group Christopher product performance and price, but also happily walked MG7 version of the luxury car carefully taste, came out to her other provincial and municipal leaders say I sit so high into the tall, all feel very comfortable. Christopher assembly plant in the meeting room, listening attentively to the Minister Bo Xilai, Wang Guoliang, chairman of the Group of MG Christopher item on the state of South MG steam in the course of construction projects Christopher made fully affirmed the achievements. Bo Xilai said that this went to Nanjing, the MG read Christopher base project was greatly encouraged by, particularly in such a short time, you can build such a large number of factories, can be said to be won, very remarkable. In his analysis of China's automotive industry pointed out that the development of South China's auto steam created a new model for enterprise development has created a unique path, the famous British car manufacturers package of technology, equipment, patents and brands all buy back, which have the advantages of technological innovation, with Europe and the United States sold by the market brand. He hoped that the South Steam fully develop these advantages, strengthen management, and actively tap the market, efforts to expand vehicle and parts exports, for the MG brand early reintegration Europe and the United States market. He said that the Ministry of Commerce will give full support to the Nanjing MG construction projects, the full support of MG "return to Europe." Toward the end of his inspection, the company chairman Wang Guoliang behalf of steam, the Minister Bo Xilai presented to the older generation of proletarian revolutionaries, former Vice Prime Minister Bo steam in 1981 as partner and Images of the MG than from the Christopher, Bo very pleased and happy with the leadership group took a photograph . (Liu Yu-ling)"
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perkins

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[Topic Officiel] - Rachat de MG Rover par Nanjing
« Réponse #673 le: 02 Octobre 2007, 22:14:55 »


Bo Xilai, ministre (d'Etat)  chinois  du commerce (3ème en partant de la gauche)   en visite à Pukou (usine MG)


Bo Xilai et Wang Haoliang
Source : nanqi.com  sep 27 2007
« Modifié: 02 Octobre 2007, 22:19:31 par perkins »
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[Topic Officiel] - Rachat de MG Rover par Nanjing
« Réponse #674 le: 19 Octobre 2007, 13:46:31 »

Des nouvelles de ASIE AUTO (société fondée par certains  anciens personnels  du réseau MG ROVER dont Elisabeth Young) suite au rachat du groupe par Nanjing Automobile en juillet 2005 :  on apprend que le LANDWIND 4x4 X-Pedition devrait enfin recevoir son homologation au début de l'année 2008 et  être donc  disponible chez les anciens  distributeurs MG ROVER.   

 "Comme les Japonais et les Coréens, les Chinois vont s'imposer"
voitures chinoises - Actualités
19-10-2007

Comme les Japonais et les Coréens, les Chinois vont s'imposer


Elisabeth Young
Elisabeth Young est présidente d'Asie Auto, l'importateur français qui s'apprête à distribuer des voitures chinoises Landwind et Brillance dans l'Hexagone.

Comment choisissez-vous les marques que vous souhaitez distribuer ?

Nous connaissons très bien les constructeurs chinois. Nous sommes très attentifs à leur stratégie de développement pour voir si elles sont compatibles avec une entrée sur le marché européen. Nous attendons l'homologation européenne du 4x4 X-Pedition qui devrait être accordée prochainement pour le lancer en France au début de l'année 2008.

Quelles sont les caractéristiques des voitures chinoises?

D'abord, elles sont évidemment moins chères que celles que l'on trouve actuellement sur le marché européen. A modèle égal, le prix est environ 20% moins élevé sur un modèle chinois. Pourtant, les coûts de transport représentent 8 ou 9% du prix final et les droits de douanes s'élève à 10%. Ensuite, les voitures chinoises ne sont pas bas-de-gamme. Sur le marché chinois, les automobilistes plébiscitent les belles voitures très bien équipées.

Quels consommateurs ciblez-vous ?

Les futurs acquéreurs de voitures chinoises sont ceux qui voient leur véhicule comme une fonctionnalité. Ils peuvent faire partie des catégories populaires ou moyennes attirées par les prix attractifs ou même les catégories supérieures peuvent souhaiter s'acheter une deuxième ou une troisième voiture.

Quelle est la principale difficulté que vous rencontrez ?

Le verrou de l'homologation. A la différence de leurs homologues occidentaux, les constructeurs chinois n'ont pas l'habitude des règlementations européennes extrêmement strictes sur les normes de sécurité et de pollution.

Sur quel réseau de distribution vous appuyez-vous?

Chez Asie Auto, l'idée de base était de pérenniser le réseau MG Rover après la vente de la marque britannique. Nous comptons à ce jour environ 140 point de vente en France prêts à proposer les véhicules Landwind et Brillance aux automobilistes Français. Parmi ceux-ci, environ 90 sont d'ancien membres du réseau MG Rover. Cela nous permet d'offrir un réseau de vente, mais aussi d'après-vente susceptible de sécuriser les acheteurs potentiels.

Quelle sont vos ambitions pour l'avenir?

L'objectif est de signer des accords avec environ cinq marques chinoises, contre deux aujourd'hui. Après le Japon dans les années 1970 et la Corée dans les années 1990, la Chine va parvenir à s'imposer sur les marchés occidentaux.

Interview d'Elisabeth Young par Caradisiac
Interview d'Elisabeth Young par China-roots

Source: journaldunet
« Modifié: 19 Octobre 2007, 16:40:47 par perkins »
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